Evészavarok és az iskola Kockázati tényező vagy a megelőzés terepe?
Main Article Content
Absztrakt
Evészavarokon olyan tünetcsoportokat értünk, amelyek középpontjában a táplálékfelvétel és a testsúly rendellenessége, illetve a táplálékfelvétellel és testsúllyal kapcsolatos visel-kedéses és pszichológiai tünetek állnak. A hazai szakirodalom táplálkozászavarként, étke-zési zavarként, evészavarként vagy a táplálkozási magatartás zavaraként tárgyalja ezeket a zavarokat. Ezen megnevezések közül –egyszerűsége és rövidsége miatt –az evészavar használata tűnik a legcélszerűbbnek. Az evészavar az angol és német kifejezés (eating disorder, Essstörung) tükörfordításának felel meg.A pedagógusok –képzésük és tovább-képzéseik során –kevés információval rendelkeznekaz evészavarokról, így célkitűzésünkaz, hogy áttekintést nyújtsunk az evészavarok jelenségköréről, illetve arról, hogy az isko-lának és a pedagógusoknak milyen szerepük lehet az evészavarok kialakulásában ésmeg-előzésében.