Evészavarok és az iskola Kockázati tényező vagy a megelőzés terepe?

Main Article Content

Ludányi Balázs
Szabó Pál

Absztrakt

Evészavarokon olyan tünetcsoportokat értünk, amelyek középpontjában a táplálékfelvétel és a testsúly rendellenessége, illetve a táplálékfelvétellel és testsúllyal kapcsolatos visel-kedéses és pszichológiai tünetek állnak. A hazai szakirodalom táplálkozászavarként, étke-zési zavarként, evészavarként vagy a táplálkozási magatartás zavaraként tárgyalja ezeket a zavarokat. Ezen megnevezések közül –egyszerűsége és rövidsége miatt –az evészavar használata tűnik a legcélszerűbbnek. Az evészavar az angol és német kifejezés (eating disorder, Essstörung) tükörfordításának felel meg.A pedagógusok –képzésük és tovább-képzéseik során –kevés információval rendelkeznekaz evészavarokról, így célkitűzésünkaz, hogy áttekintést nyújtsunk az evészavarok jelenségköréről, illetve arról, hogy az isko-lának és a pedagógusoknak milyen szerepük lehet az evészavarok kialakulásában ésmeg-előzésében.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Ludányi, B., & Szabó, P. (2017). Evészavarok és az iskola: Kockázati tényező vagy a megelőzés terepe?. Magyar Pedagógia, 117(1), 73–93. https://doi.org/10.17670/MPed.2017.1.73
Rovat
Tanulmányok