A néptanítói szakmásodás alakulása két dualizmus kori neveléstan-könyv tanítóképének elemzése tükrében

Main Article Content

Kovács Krisztina

Absztrakt

A pedagógusok szakmai körében nemcsak napjainkban fogalmazódik meg az a kérdés, hogy milyen az ideális tanító, hanem a dualizmus korának szakmai és laikus közönségét is foglalkoztatta. A mai, új feladatokat elváró pedagógusszerep megértéséhez folyamatá-ban kell látnunk a pedagógiai munka szakszerűvé válásának főbb lépéseit. A tanulmány-ban elemzett Felméri Lajos A neveléstudomány kézikönyve(1890) és Baló József Népis-kolai nevelés- és oktatástan (1905)című könyvének elemzése példát mutat arra, hogy hogyan bővült a népiskolai tanítók feladatköre, milyennek látta a két szerző korának modern tanítóját.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Kovács, K. (2011). A néptanítói szakmásodás alakulása két dualizmus kori neveléstan-könyv tanítóképének elemzése tükrében. Magyar Pedagógia, 111(4), 289–311. Elérés forrás https://www.magyarpedagogia.hu/index.php/magyarpedagogia/article/view/40
Rovat
Tanulmányok