KÖZÉPISKOLAI TESTNEVELŐ TANÁROK ISKOLAI IKT-HASZNÁLATA
Main Article Content
Absztrakt
A modern, 21. századi oktatás már nehezen választható el az információs és kommunikációs technológiák alkalmazásától (Maksimović & Lazić, 2023). Az új technológiák megjelenése és az oktatásba történő bevezetése hozzájárulhat a diákok tanulási tevékenységének támogatásához, akár iskolai, akár otthoni környezetben (Taylor & Sherin, 2013). A digitális technológia által kínált innovációk lehetőségként szolgálnak a testnevelés tanítási-tanulási folyamatának megújítására is, amely azonban nem valósítható meg felkészült, az IKT-eszközöket célszerűen alkalmazó testnevelő tanárok nélkül. Keresztmetszeti vizsgálatunk célja volt feltárni, hogy a mintánkban szereplő középiskolai testnevelő tanárok (n = 228) milyen módon és mértékben használnak IKT-eszközöket a tanítási-tanulási folyamatban, illetve hogyan viszonyulnak az IKT- eszközök testnevelés órai használatához. Az IKT-eszközök testnevelésbe történő eredményes integrációjának érdekében fontos a tanárok eszközhasználati sajátosságainak és nézeteinek feltárása, beazonosítása.