• Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar
  • Register
  • Login
  • Current
  • Archives
  • Editorial Team
  • About the Journal
  • Contact
  • Submissions
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 101 No. 1 (2001)

Published: 2001-03-15

Articles

Mit értenek a magyar és a német számítástechnika szakos hallgatók a tanuláson? : kultúraközi összehasonlítás

Rózsa Julia

133-140

PDF (Magyar)

Emberi jogok, értelem, nevelés és egy posztmodern kritika - a német és a francia felvilágosodás koncepciói a francia forradalom hatósugarában

Christoph Lüth, Béla Pukánszky

63-83

PDF (Magyar)

Metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában

Ágnes Vámos

85-108

PDF (Magyar)

Literacy in the information age: final report of the international adult literacy survey Organisation for Economic Cooperation and Development : Statistics Canada, 2000. 186 o.

Erzsébet Csirikné Czachesz

144-146

PDF (Magyar)

Mozgássérült óvodások firkatevékenységének megfigyelése : összehasonlító kísérlet óvodai kiscsoportban

Dezsőné Horváth

47-62

PDF (Magyar)

Nyelvi és strukturális tényezők befolyása a szöveges feladatok

József Kontra

5-45

PDF (Magyar)

Knowledge Management in the Learning Society : Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), 2000. 257 o. : [könyvismertetés]

Gyöngyvér Molnár

146-148

PDF (Magyar)

Németh András és Heinz Elmar Tenorth (szerk.): Neveléstudomány-történeti tanulmányok : Osiris Kiadó; Budapest, 2000. 257 o. : [könyvismertetés]

Gabriella Baska, Norbert Gombos

141-144

PDF (Magyar)

Nemzetiségi iskolaügy Kárpátalján (1944-1990)

Béla Gabóda

109-132

PDF (Magyar)

Language

  • English
  • Magyar

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Most downloaded studies
  • A speciális szükségletű gyermekek nevelése, oktatása Európában : az integráció és inklúzió elméleti és gyakorlati kérdései : [könyvismertetés]
    1437
  • Prevalence of neuromyths about movement, movement development and development of movement among pre-service and in-service teachers
    1202
  • A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében
    1013
  • An overview of the concept and regulatory systems of Hungarian school health promotion and health education in relation to the past decade
    995
  • A szociális és érzelmi kompetencia néhány készségnek fejlettsége óvodás korban
    891

Publisher
Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Szeged
Publisher's headquarters
6722 Szeged, Egyetem u. 2.
Responsible publisher
Dean of Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Szeged
Responsible Editor: Csaba Csíkos

ISSN 0025-0260 (Print)
ISSN 2939-7650 (Online)

 

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.