Az iskolai erőszak tradicionális szerepmintáinak összefüggése a cyberbullying különböző formáival általános és középiskolában

Main Article Content

Margitics Ferenc
Figula Erika
Pauwlik Zsuzsa

Absztrakt

Az információs és kommunikációs technika rohamos fejlődése, a wifi hálózati lefedettségének növekedése lehetővé tette, hogy különböző információs eszközök segítségével bárki gyorsan csatlakozni tudjon az internetre. A világháló így egyre inkább a szociális érintkezés színterévé vált, az e-mailek, a közösségi oldalak, a chatszobák lettek a szociális interakció színterei. Ezek így egyre fontosabb szerepet kaptak a gyermekek és serdülők mindennapi életében (Adams, 2010; Aricak, 2009; Li, 2006). Ennek eredményeként az általános és középiskolákban az iskolai erőszak hagyományos formái mellett újabb formák jelentek meg. A tanulók az információs és kommunikációs technológiákat egyre inkább a másokkal szembeni zaklatás eszközeként alkalmazzák. Ezeket az erőszakos magatartásokat a mobiltelefon, e-mail, internetes csevegés és online terek (pl. MySpace, Facebook, Instagram, Twitter és személyes blogok) révén tudják végrehajtani a tanulók (Adams, 2010; Aricak, 2009; Li, 2006; Slonje et al., 2013). Ezekben az esetekben internetes zaklatásról (cyberbullying) van szó.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Margitics, F., Figula, E., & Pauwlik, Z. (2020). Az iskolai erőszak tradicionális szerepmintáinak összefüggése a cyberbullying különböző formáival általános és középiskolában. Magyar Pedagógia, 120(4), 347–371. https://doi.org/10.17670/MPed.2020.4.347
Rovat
Tanulmányok