A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedé-kenyek a javítótanárok a ponthatár körül

Main Article Content

Csapodi Csaba
Koncz Levente
Csíkos Csaba

Absztrakt

Az érettségi vizsga kulcsszerepet játszik a magyar oktatási rendszerben: nemcsak a középfokú oktatás lezárását jelenti, hanem a felsőoktatásba való bejutást is döntően meghatározza. Ezért különösen fontos, hogy objektív mérőeszköz legyen. A matematika jelenleg az egyetlen olyan kötelező tantárgy (középszinten), amelyből csak írásbeli vizsga van, így a tanárok már az írásbeli vizsga javítása során figyelembe tudják venni a tanuló által elérhető osztályzatot. Ez a kijavított érettségi dolgozatok pontszámainak meglepő eloszlását eredményezi. Ráadásul a koronavírusjárvány miatt 2020-ban és 2021-ben az emelt szintű vizsgáknak is csak az írásbeli részét tartották meg, és némileg meglepő módon ott is hasonló jelenséget figyeltünk meg, annak ellenére, hogy ezeket nem a vizsgázók saját tanára javította. Cikkünkben ezt a jelenséget vizsgáltuk, magyarázatokat keresve és megoldási javaslatokat téve a probléma kiküszöbölésére.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Csapodi, C., Koncz, L., & Csíkos, C. (2023). A fűrészfog-eloszlás a matematika érettségi vizsga pontszámaiban, avagy mennyire engedé-kenyek a javítótanárok a ponthatár körül. Magyar Pedagógia, 123(2), 83–96. https://doi.org/10.14232/mped.2023.2.83
Rovat
Tanulmányok

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>