A téri képességek vizsgálata a papír alapú és online tesztekkel

Main Article Content

Babály Bernadett
Kárpáti Andrea

Absztrakt

A térszemlélet interdiszciplináris jellegével túlnyúlik az oktatás tantárgyi keretein és szá-mos iskolai fejlesztési területet kapcsol össze. A hazai képzési rendszerben a Matematika, az Ember és természet, a Földünk–környezetünk, a Művészetek és a Testnevelés és sport műveltségterület programjában egyaránt szerepel a térszemlélet fejlesztése, de a művelt-ségterületekhez tartozó tantárgyak oktatási gyakorlatában egymástól függetlenül, az ösz-szehangolásigénye nélkül folyik a képzés és fejlesztés(Kerber, 2006).Kutatásaink célja a 10–13 éves tanulók téri képességeinek feltárásavolt. Tesztjeinket elsősorban a Vizuális kultúra tantervi követelményei alapján állítottuk össze, ámfigyelembe vettük más tárgyak (földrajz, matematika, technika) tartalmi elemeit is, hogy a fejlesztéssorán alkalmazott értékelőfeladatainkat más, a térszemlélettel kapcsolatos tudást közvetítőtantárgyak okta-tói is alkalmazhassák.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Babály, B., & Kárpáti, A. (2015). A téri képességek vizsgálata a papír alapú és online tesztekkel. Magyar Pedagógia, 115(2), 67–92. https://doi.org/10.17670/MPed.2015.2.67
Rovat
Tanulmányok

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>